LiVaLy.reismee.nl

Dag 12 van Whistler naar Cache Creek

Iedereen trouwens bedankt voor het meelezen en reageren, leuk om jullie berichtjes te ontvangen.

Wakker geworden met het gefluit / getsjilp van een echt bergeekhoorntje en.....yes op beeld vastgelegd, knabbelend aan een dennenappeltje. De nacht was een beetje scheef, althans de camper stond niet waterpas en daardoor minder goed geslapen. Na een kop koffie en een klein ontbijtje op naar het olympisch dorp (2010) Whistler. Het stroomt langzaam vol toeristen en dat bepaalt de sfeer enigszins. We genieten van alle winkeltjes, overigens erg duur, en zijn op zoek naar een tentje genaamd Peaked Pies. Hier zouden overheerlijke taartjes, zoetigheden en goede koffie te krijgen zijn. Na een paar minuutjes zoeken vinden we het. Wow wat heerlijk, vooral de hartige taartjes zijn een aanrader, de jongen die ons helpt komt uit Brabant!

We vervolgen onze weg door Whistler en keren terug naar de RV. We hebben nog een lange weg te gaan naar Cache Creek en de weg zou niet zo heel makkelijk te rijden zijn.

We zorgen dat we voldoende brandstof hebben en tanken vol in Pemberton. De weg 'Duffey Lake Road' is prachtig, adembenemende meren, uitzichten en het frisse groen doen ons 'simpelweg' gelukkig zijn. Met een CD tje van een oer Canadese zanger (lees gitaar, mondharmonica en 'n lazy voice) houden we het goed vol. De weg valt best mee.....tot een bepaald moment, dan beginnen plots de haarspeldbochten, steile afgronden en wegversmallingen. Goed te rijden maar houd je aan de aangegeven snelheden!

Het landschap wisselt van groen, fris en paradijslijk naar droog, ruig en kaal. Enorme bergtoppen wisselen naar liefelijke heuvels. Het is prachtig.

We komen rond 17.30 aan in Cache Creek, Hat Creek Range. Alles wat je je voorstelt bij een cowboy range is aanwezig, paarden, huifkarren, cowboys en goud zoeken.

We treffen een klein goudzoekstertje aan (11 jaar) het goud blijken piepkleine stukjes pyriet, maar het gevoel is goed (goud).

We genieten van de vrijheid en slapen onder een supermooie Canadese sterrenhemel.

Wendy

Vanaf het laptoppie even ingelogd )geen keus, want mijn phone heeft er geen zin in vandaag'.
Fijn om te zien en horen dat jullie het zo goed naar de zin hebben!