LiVaLy.reismee.nl

Dag 25 van Burnaby via via naar Vancouver

Vandaag vroeg op want we moeten de koffers inpakken en de RV inleveren. Om kwart over 9 rijden we de camping af voor ons laatste ritje. We gaan eerst de koffers deponeren bij het hotel in Richmond waar we vanavond slapen, een lumineus idee van Vanès. Dat spaart ons een taxirit mét koffers ván Cruise Canada naar het hotel uit. Bovendien kunnen we nu vanaf de camperverhuur in één streep door richting downtown met alleen ons rugzakje. Met de bus laten we ons afzetten bij een halte van de Skytrain, die overigens volledig automatisch wordt bestuurd. Een dagticket kost CAD 9,95 en is goed voor alle openbaar vervoer in Vancouver, ongeacht de zones. De eerste stop is Metrotown alwaar een grote shoppingmall is gevestigd. Oh ja en groot is hier echt groot!

Al na een kwartier komen we hele leuke kledingzaak tegen die we in Nederland niet kennen. Voordat we daar uitkomen zijn we al anderhalf uur verder. Getooid met teveel tassen met inhoud merken we dat we best wel trek hebben. Goh laten ze hier toch ook een food court hebben... Keuze te over want je kunt kiezen uit Tim Hortons, Pizzahut, KFC, Vietnamees, Sushi, Chinees en tientallen andere tentjes. Ja, je kunt hier best van je geld afkomen hoor, geen probleem.

Na nog even lekker van het zonnetje te hebben genoten, vervolgen we onze struintocht naar souvenirs en aanverwante artikelen. Dan wordt het toch echt tijd om na te gaan denken over het eten en de terugtocht naar het vliegveldhotel. Omdat we ons bevinden op een halte van de expo-/milleniumline, moeten we toch eerst weer naar Waterfront om de Canadaline te pakken. Vanwege het gezellige sfeertje besluiten we ons laatste avondje in Canada af te sluiten met wederom een restaurantje in de buurt van Canadaplace en het Convention Centre. Deze keer wordt het Rogue, een hippe en trendy tent waar het gezellig druk is. We zijn nog net op tijd voor happy hour. Niet 2 voor 1 zoals in Nederland nog wel eens gebruikelijk is maar hier bieden ze eten en drinken aan tegen gereduceerd tarief. Voor nog geen CAD 50,- ( en dat is incl tax en tip) eten en drinken we heerlijk. Wat we ons wel hebben aangewend is om geen wijntje te nemen bij het eten want dat is praktisch onbetaalbaar. Het goedkoopste dat wij hebben gezien is CAD 6,50 per glas. Daarentegen kochten wij bij een liquerstore een goede wijn (CAD 11,-) en dronken we bij de camper een glaasje.

Met de Skytrain (subliem vervoersmiddel) gaan we dan toch echt voor de laatste keer retour. Nog een half uurtje lopen en dan zijn we in het hotel gearriveerd waar onze koffers op ons wachten. Dan is het een kwestie van herpakken en nog eens herpakken want tja, we hadden wel geshopt natuurlijk. Overbodige en bijna lege spullen worden weggekieperd want die koffers moeten en zullen dicht.

Snel wordt er nog even een klein verhaaltje op dit blog gezet want we lopen wel wat achter. Dan is het tijd om te gaan snurken. Morgen staat de wekker op 8 uur, gelukkig niet al te vroeg. Hoeft ook niet want bijna alles zit ingepakt.