LiVaLy.reismee.nl

Dag 21 van Revelstoke naar Kelowna

Vandaag staat in de planning: Mount Revelstoke, Halycon Hotsprings, doorrijden naar Kelowna.

Via de 'Meadows in the Sky Parkway' rijden we naar de (RV top) van Mount Revelstoke. Van daaruit is het 200 meter naar de auto parkeerplaats (bij Balsam Lake) en van daaruit een kilometer klimmen naar de summit waar vandaan dan weer een aantal trails kunnen worden gelopen. We moeten toegeven dat we ons hier iets anders van voorgesteld hadden. In veel boekjes is namelijk te lezen dat we een bloemenweide (in juli en augustus) zouden aantreffen, maar daar blijkt niet veel van. Of waren wellicht onze verwachtingen te hoog gespannen? Toegegeven, de vegetatie is heus bijzonder en de uitzichten geweldig maar we zijn toch ietwat teleurgesteld. Na een uurtje aan de top, rijden we die 30 kilometers weer naar beneden.

De hotsprings, hoe leuk ook, gaan we overslaan omdat het teveel tijd in beslag neemt. Na een bezoekje aan het visitor centre van Revelstoke, besluiten we ons 'beach-geluk te zoeken in Sicamous, wat op de route ligt. De mevrouw van het visitor centre tipt ons nog even op 'D Dutchmen Dairy' te Sicamous die voortreffelijk ijs schijnt te verkopen. Bij toeval komen we daar na het inslaan van een 'random' weg te Sicamous direct langs. Alsof het zo moet zijn. Het blijkt hier een vreemde bedoening maar het ijs is heerlijk. Daarna is het strandje aan het Suswapta Lake snel gevonden en blijven we hier heerlijk zwemmen en zonnen. Dan is het tijd om op te breken maar voordat we bij de camper aankomen staat er aan de rand van de parkeerplaats een tafeltje met een heleboel zakken vol met een heleboel gele pruimen. Op een kartonnen bordje bij het tafeltje staat 'free'... Zal je in Nederland niet zo snel gebeuren maar hier kan dat gewoon. Na een bedankje in het luchtledige aan de vriendelijke gever/geefster, zoeken we een zak uit en gaan we richting Kelowna.

Na een kleine twee uur rijden komen we (dank je wel Tommie) aan bij Canyon Farms RV te Kelowna. De eigenaresse blijkt niet aanwezig maar een vriendelijke mede kampeerder maakt ons wegwijs. Wat is het hier leuk!!! Het RV park (10 plekken) blijkt te zijn gesitueerd in de achtertuin van een echtpaar met 4 kinderen die ook allemaal meehelpen met het runnen van dit bedrijfje, zoals we morgen zullen merken. De kippen mogen gevoerd met al het organic food dat wij niet meer willen eten en er is wifi...en het werkt! Oh happy day!