LiVaLy.reismee.nl

Dag 24 van Harrison Hotsprings naar Vancouver (Burnaby)

We weten niet hoe snel we hier weg moeten komen. Nog even in het dorpje gevraagd naar de hot springs maar deze blijken ruim 60 graden hot te zijn. Too hot zeg maar dus. Daar kan je niet in badderen. Wel worden deze bronnen gebruikt om het water in de hotels en de spa te voorzien van warm water (38 graden). Maar daar hebben we geen zin in, of buiten in de originele bron of helemaal niet.

Na zo'n uur en nog iets rijden komen we aan op de camping in Burnaby. Een grotere tegenstelling met de vorige camping is nauwelijks denkbaar. Alles is hier tot in de puntjes geregeld. We krijgen zelfs een Nederlandse beschrijving voor de route per OV naar Vancouver! Eerst de camper van binnen en van buiten schoonmaken want nu is het nog rustig. Er blijkt namelijk een heuse RV wasstraat te zijn en dat staat garant voor grote hilariteit want tja, geef 3 meiden een hoge drukspuit en een verrijdbare stelling waarmee je de bovenkant van je camper kan wassen...

Daarna is het dan toch echt tijd voor een ritje per heuse skytrain. De bestemming is Waterfront Station waar ook het Convention Centre is gevestigd, alsook de halte voor de seabus naar Lonsdale Quay te north Vancouver. Dat doen we dan ook maar gelijk. Uiteraard moet er nog geshopt worden en met de zojuist verworven souvenirs gaat het retour per seabus naar Waterfront alwaar we bij een gezellig eettentje in de zon plaatsnemen. Morgen moeten we ons vriendje op wielen inleveren en dat stemt ons verdrietig, we waren net aan 'm gehecht.