LiVaLy.reismee.nl

Dag 15 van Clearwater naar Jasper

Vandaag hebben we weer een lange rit voor de boeg. Na een ontbijtje in de camper een een laatste boodschappenstop bij de uitgebreide en relatief goedkope supermarkt hier, gaan we weer op weg naar ons volgende avontuur. In Jasper gaan we zéker beren zien zo werd ons verzekerd door een bejaard Canadees echtpaar, maar dat verhaal hebben we al vaker gehoord want ook in Wells Gray zouden we erover struikelen.....not....

Onderweg stoppen we nog bij Mount Robson die al vanaf verre oogverblindend staat te stralen. Bij het visitor centre hangt een lijstje waarop we kunnen aantekenen of de top vandaag te zien is; oh yes! We blijven er een tijdje bivakkeren en schieten mooie plaatjes.

Dan overschrijden we de grens van BC met Alberta en gaat het klokje een uur vooruit. Voor Jasper wordt er ook nog gecontroleerd of we wel in het bezit zijn van de nationale parkenpas. Die hadden we in Pacific Rim al aangeschaft en bungelt de hele reis al aan het spiegeltje, dus dat is ok.

Aangekomen op camping Whistler in Jasper krijgen we een plek op pleintje 63 toebedeeld. We hadden al gehoord dat dit een onwaarschijnlijk grote camping was, zo één waarbij je de auto mee moet nemen waneer je wilt douchen. Ook worden we wederom gewaarschuwd voor beren die in grote getale aanwezig schijnen te zijn hier. We lachen er maar wat om, zal wel.

De plek is wel waanzinnig mooi, heel ruim opgezet hier. We eten voor de camper en genieten van de prachtige natuur om ons heen. Net als Lynn haar bed gaat opmaken verschijnt er heel geruisloos een groot bruin oppervlakte in onze achtertuin. Wtf is dat??? Een elk, deer of caribou op zo'n 3 meter afstand die ongestoord staat te grazen. Na een 'freeze-moment' van een aantal seconden schuifelen we achterwaarts de camper in om onze camera's te pakken. Lynn heeft haar 'jaw-dropping moment' uiteraard een paar seconden later dan wij. Oké dan, het is geen beer maar indrukwekkend is het wel.