LiVaLy.reismee.nl

Dag 11 van Nanaimo naar Whistler

De ferry van Departure Bay naar Horseshoe Bay is snel gevonden, de wachttijd is langer. Maar goed, nu hebben we zo'n anderhalf uur de tijd om even rond te kijken bij de winkeltjes en de muzikant aldaar. Er hangt een gezellig sfeertje. Overal ontmoeten we trouwens 'halve' Canadezen; de één heeft een Nederlandse moeder, de ander heeft Nederlandse voorouders... Weer een ander heeft affectie met Nederland, leuk hoor. We kunnen niet anders zeggen dan dat we ons hier heel erg op ons gemak voelen hier.

Wanneer we van Vancouver Island terugvaren naar het vaste land, hebben we uitzicht op de stad Vancouver. Nu is pas goed te zien hoe prachtig deze megapool gelegen is aan het water met een bergketen erachter. We 'landen' aan de noordkant van Vancouver om direct onze weg noordwaarts voort te zetten richting Whistler. Dit is 'the sea to sky highway' en die naam is goed gekozen. Onderweg stoppen we nog bij de Shannon Falls (aanrader), de derde grootste watervallen van BC. Dit is vlakbij de highway en de moeite waard om even te stoppen.

Campground Riverside in Whistler waarschuwt ons wederom voor beren, ja leuk hoor, zal wel maar wij hebben nog geen enkele beer gespot en we zijn notabene bijna halverwege onze reis. Eekhoorntjes zijn er daarentegen heeeeel veel, ook leuk!

's Avonds overigens heerlijk gegeten bij de Lift, ik zoek het adres thuis wel op en zet het hierbij als tip. 't Was namelijk heerlijk. Daarna teruggelopen en ons mandje ingerold.