LiVaLy.reismee.nl

Dag 9 van Campbell River naar Telegraph Cove

Vanochtend ontbeten in de camper en nog even Campbell River in gereden. We zijn hier nu toch, niet waar? In tegenstelling tot het dorpje dat ons niet aanspreekt, komen we wel hele leuke winkeltjes tegen. Het miezert, voor het eerst tijdens onze vakantie, en dat maakt dat alles er grauw uitziet. We raakten al aardig gewend aan het zonnetje. Hopelijk is het weer in Telegraph Cove beter vanavond tijdens onze Orca en Whaletour.

Rond half één vervolgen we onze weg naar Telegraph Cove. De route gaat over een rustige tweebaansweg met voldoende mogelijkheid tot inhalen, dat wil zeggen: wij worden ingehaald. Met een camper rijd je over het algemeen niet boven de maximum aangegeven snelheid. Nooit geweten dat Vancouver Island zulke hoge bergen kent. Onderweg passeren we 2 afslagen naar wintersportplekken...

Aldaar aangekomen is het nog even zoeken naar de incheckgelegenheid en dan nog een paar minuutjes rijden tot het rv park dat, zoals wij aanvankelijk dachten, níet aan zee ligt maar in het prachtige woud. De plekken zijn fantastisch, de wc's en douches niet heel erg schoon. Ach, dat mag de pret niet drukken.

Wat een schattig gehucht is dit Telegraph Cove. In feite is het één groot openlucht museum en we maken dan ook een aantal foto's en filmpjes. Om half 5 melden we ons bij Stubbs whalewatch, een uur te vroeg maar dat geeft ons de tijd om nog even rond te snuffelen.

Dan de tour. Mocht je maar geld hebben voor één zo'n excursie, neem dan deze. In plaats van een uur durende enkele rit per Zodiac om maar enig zeezoogdier te zoeken, ga je per 'vessel' om de hoek (Johnston Strait). Werkelijk, binnen 10 minuten waren we daar waar de grote populatie Orca's zich ophoudt en een paar honderd meter verderop lagen ook de humpback whales op ons te wachten. De uitleg van de deskundigen aan boord was ook top dus Stubbs krijgt van ons een meer dan dikke voldoende. Kleed je alleen wel goed aan (veel laagjes) want het is wel aan de frisse kant. Op een bepaald punt ergens midden op zee waren door de stroming een heleboel haringen aan de oppervlakte gekomen. Uiteraard werd dit opgemerkt door honderden zeemeeuwen. Tjonge wat een herrie make die met z'n allen. Na ook nog het spotten van een aantal bald eagles en een deer keerden we 'huiswaarts'. Wat een mooie afsluiting van de dag.

Geertje

Wat een geweldig leuke verhalen! Reis gewoon een beetje mee op deze manier. Net of ik zelf weer even in dit fantastische land ben!