LiVaLy.reismee.nl

Dag 8 Van Ucluelet naar Campbell River

Vanochtend waren we best op tijd wakker, al zeggen we het zelf. Nog een koffie gescoord bij de receptie die eigenlijk nog niet open was, zie hoe vroeg we waren... Ook nog even gezorgd dat we onze tanks konden lozen (CAD 2,-) en weg waren we, terug naar de oostkant van Vancouver Island. Cathedral Grove konden we dit keer laten voor wat het was (nog steeds oogverblindend mooi waarschijnlijk), maar goed ook want het oogt drukker dan toen we het op de heenweg tegenkwamen.

Voor de splitsing waar we linksaf naar Campbell River zouden moeten, besluiten we op de valreep nog even Coombs aan te doen. Daar waar we op de heenweg besloten dit plaatsje over te slaan, gaan we nu overstag en maar goed ook want wat is dit leuheukkkk. De geitjes op het dak zijn gewoon cute, just for fun, maar de store eronder is in één woord geweldig! Net als we vol verbazing de Hak bladspinazie in glazen pot staan te filmen, worden we aangesproken door een Belgische tiener. Hij en zijn familie komen zojuist van Victoria en zijn op weg naar Tofino en hebben zich net als wij verbaasd over de Belgian chocolates die ze hier verkopen. Leuk die verbroedering van reizigers die overal en nergens samensmelten. Of zoals de Canadese caissière terecht opmerkt; "er is hier iets voor iedereen".

Na onze verzameling van lekkernijen en souvenirs vervolgen we onze weg naar Campbell River. Stiekem toch nog best een hele rit. We worden beloond met een prachtige camping mét WiFi (yeah) en zetten dus gelijk maar de voorgaande verhalen op de site. Hier blijven we maar één nacht maar door het druilerige weer vinden we dat niet zo erg. Alles ziet er tenslotte minder uit zonder zonnetje.