LiVaLy.reismee.nl

Dag 7 in Ucluelet

Vandaag voor de verandering eens lekker lui gedaan en wat later opgestaan. Ontbijten in de camper heeft ook zo z'n charme. Daarna het dorp ingereden om een van de twee wild Pacific trails te lopen, de lighthouse loop wel te verstaan. Prachtig hoor, al die vergezichten en de geluiden van de watermassa die op de rotsen slaat. Daarna nog wat rondgewandeld in Ucluelet maar het dorp zegt ons iets minder dan Tofino. Wel worden we nog aangesproken door de Canadees die toevalligerwijs verantwoordelijk is voor het aanleggen van de trail die we zojuist hebben gelopen. Hij blijkt wonderbaarlijke kunstwerken van hout te maken. Achter in zijn tuin heeft hij ook nog een soort hindernisbaan ontworpen die wordt gebruikt voor allerlei soorten sporters die trainen voor een uitdaging.

Overal ontmoeten we trouwens leuke mensen ("where yar guys from"). De jongen van de liquerstore was onlangs nog in Amsterdam geweest en vond dat helemaal te gek. Hij kwam echter wel zelf tot de conclusie dat hij 'blessed' was om op te groeien in Canada.

Na nog wat boodschappen te hebben ingeslagen naarstig op zoek geweest naar iets/iemand met WiFi... Helaas, dus de verhalen schuiven weer een dagje op. Wel proberen we zoveel mogelijk de tekst bij te houden zodat we bij een WiFi print alleen nog maar hoeven te copy/pasten.

Onder het genot van een wijntje eten we sla, hamburger, chili en noodles/pasta. We hebben het goed!