LiVaLy.reismee.nl

Dag 6 Tofino en whalewatch

Vandaag is Nick jarig, gefeliciteerd lieverdje.

Geen beer gezien of gehoord vannacht. Voor de zekerheid maar even de wekker gezet want we zijn al aardig gewend aan het tijdsverschil en om 08:30 werden we in Tofino verwacht, toch nog zo'n drie kwartier van onze camping. Gelijk aldaar de eerste bald eagle gespot, dus die kunnen we wegstrepen van ons lijstje.

De tour was een aanrader, we hebben aardig wat whales gezien en van heel dichtbij ook nog. Indrukwekkend hoor zo'n geiser naast je bootje. Dan ben je als mensje opeens heel nietig op zo'n grote oceaan.

Het terugkerend probleem is de WiFi. Af en toe strijken we neer bij een plaatselijk bakkertje mét WiFi maar vervolgens moeten we dan eerst ons verhaal uploaden, verbinding maken met alle drie de camera's waar foto's opstaan, selecteren welke foto's we op de IPad willen, deze vervolgens downloaden om tenslotte de geselecteerde foto's te uploaden op deze site. Dan heb ik het nog niet gehad over de appjes die moeten worden gelezen en zonodig beantwoord. Je snapt het dat het bakkertje ons ziet aankomen...het vertrekken duurt namelijk wel eventjes... En je mag jezelf dan uitermate gelukkig prijzen als hetzelfde bakkertje een goede WiFi verbinding heeft.

Tot zover de WiFi problematiek. Uiteraard zijn dat luxe problemen. We genieten hier volop van de ruige natuur en van de vriendelijkheid van de gemiddelde Canadees. Tofino is echt een relaxte plek om te 'zijn'. Alhier ontmoeten we een geëmigreerde Nederlander die helemaal 'vercanadeesd' is. He fell in love with the country when he was 21. Hij wijst ons op een strandje in Tonquin parc. Daar gaan we dus naar toe en blijven daar voor een paar uurtjes, idyllisch mooi is het daar.

Al snel gaan de maagjes rammelen maar vanavond trakteert Lynn ons met de door haar haar gespaarde zakgeld speciaal voor deze reis, dank je wel Lynn! Daarna terug naar de camping, nog een drankje en dan lekker naar bed. Welterusten.

Wendy

En wederom dank voor de uitgebreide verslagen. Grappig; ik had gisteren nog via mijn phone gekeken, maar er stond niets nieuws op. En nu twee dagen in één klap :)
Hier is het nu al 5 augustus; ergens lopen jullie in tijd een beetje achter, haha!
Over een paar daagjes zal het voor ons met de wifi ook een stuk minder zijn, maar we hopen jullie te kunnen blijven volgen.
Nog veel plezier en 'in case of a bear'; die vooral niet net als de bomen proberen te knuffelen (just some friendly advice)!!

Mireille

Lekker meelezen vanuit de Julia's in Leeuwarden. Liefs