LiVaLy.reismee.nl

Dag 5 van Victoria naar Ucluelet

Vanochtend bij de receptie maar een poging gewaagd om via WiFi een verhaal op deze site te zetten. Dat lukte maar foto's erbij was waarschijnlijk iets teveel gevraagd van de verbinding. Op de valreep bij het uitchecken nog even bij de receptie gevraagd naar de aanwezigheid van beren in dit gebied maar die waren volgens de dame bij de receptie niet of nauwelijks aanwezig *gelukkig*.

Maar er zou wel een Cougar gesignaleerd zijn *slik* dus gelukkig genoeg zijn we omgedraaid toen we gisterochtend met veel bravoure naar the beach wilden lopen en omkeerden toen we geritsel in de struiken hoorden.

Even voorbij Victoria (bij Sooke) van de highway gereden en een Walmart bezocht om een en ander in te slaan. Omdat we nog niet ontbeten hadden gelijk de inpandige Mac nog bezocht. Uiteindelijk was het pas 12:30 voordat we weer op weg gingen, beetje laat maar ach dat past wel bij ons. Op de weg naar Ucluelet kan je veel stops inplannen (Duncan, Chemainus, Parksville, Coombs). Dat alles hebben wij vanwege tijdgebrek niet gedaan maar uiteraard mocht Cathedral Grove niet ontbreken. Deze stop kan je niet missen want het ligt pal langs de weg. Hier zie je onder andere 75 meter hoge Douglassparren van wel 800 jaar oud! Prachtig voor foto's en om even de benen te strekken.

De weg naar Ucluelet is heel mooi maar wel bochtig en op sommige stukken kan aardig wat wind staan. Als je je (vooral met de camper) gewoon aan de aangegeven snelheid houdt is er niets aan de hand. Vlak voor Ucluelet had een busje zich daar niet aan gehouden en was over de kop gegaan met een flinke file tot gevolg. Uiteindelijk kwamen we om half 8 op de camping aan. Direct werden we gewaarschuwd want er wandelen regelmatig beren op de camping. Etenswaren dus opbergen in de camper en niets buiten laten rondslingeren was het advies.

Voor de eerste keer gekookt in de camper, leuk hoor. Echte vrijheid ervaar je met een camper. Na een wijntje en een douche zijn we ons mandje ingedoken. Ik slaap hier goed, beter dan de laatste nachten thuis. Komt waarschijnlijk ook door het lekker in de buitenlucht zijn.