LiVaLy.reismee.nl

Dag 4 Victoria en Orca's

Vanochtend rustig aan opgestaan. We waren een beetje besluiteloos over hoe naar Victoria te gaan. We hadden al gehoord dat het lastig was om de rv kwijt te kunnen daar, vandaar dat we even naar de receptie zijn gegaan om te informeren naar openbaar vervoer. Dat bleek nog een hele klus om er met een bus te komen. Een taxi zou neerkomen op zo'n CAD 45,- enkele reis... Dat vonden we te gortig. Nogmaals gebeld met de Orcatour en gevraagd wat te doen. Omdat er dus een festival was, werd er veel drukte verwacht maar toch zijn we op de gok met de rv gegaan. Gelukkig maar want parkeren bleek een eitje. Op de kruising van Belleville en Kingston was er nog plek zat. Kosten? CAD 5,-.

Victoria is een Brits aandoende stad en de hoofdstad van BC. Mooie gebouwen, kleurrijke planten en bloemen en pal aan de haven. Eerst even een lekker broodje gegeten met een sloot koffie (alles gaat hier dubbelop) bij een super leuk tentje vlakbij de haven. Daarna door het 'Empress' geslenterd (aanrader) en mooie foto's gemaakt.

Toen was het tijd voor de Orcatour per zodiac. Nadat we ons in van die fotogenieke ruimtepakken hadden gehesen, konden we van start. Onze 'chauffeur' was een gezellige verteller die veel wist van zowel Orca's als ook beren. Na een klein uurtje scheuren over de Pacific, we begaven ons zelfs op Amerikaans gebied (shhhht niet verder vertellen), bereikten we de plek waar een Orcafamilie zich ophield. Helaas hadden we geen Shamu momentje maar we hebben er gelukkig wel een flink aantal gezien. Het blijft bijzonder om deze grote zeezoogdieren in het wild te zien in plaats van in een Aquarium.

Daarna nog een beetje rondgewandeld en na een hapje en een drankje ging de reis per camper weer terug naar de campground. We hebben hier overigens bijna geen WiFi, dus opladen van verhalen en foto's is lastig.

Wendy

Nou, die foto's denken we er dan maar bij ;) !
Fijn dat jullie ons wel op de hoogte houden van jullie wel en wee.
Just keep 'm coming ladies!

Linda

Tja, foto's oploaden blijft een probleem hiero. Een verhaal plaatsen trouwens ook. We zijn maar even een resort ingedoken maar wifi ho maar.
Dit bericht typ ik dan ook vanaf een vaste computer in het resort...