LiVaLy.reismee.nl

Dag 1 en 2 in Vancouver

Vanwege slaapgebrek waren we er niet direct aan toegekomen om een verhaal toe te voegen maar inmiddels hebben we de lange reisdag van gisteren verwerkt. Om redenen die ons niet geheel duidelijk meer zijn hadden we een vlucht geboekt met overstap inToronto. Ach, we kunnen tenminste wel zeggen dat we daar wel eens geweest zijn :).

Van Amsterdam naar Toronto verliep alles soepel. Was toch nog wel een ruime 8 uur vliegen maar Air Canada heeft stoelen met televisiescherm in de hoofdsteun dus Lynn was heel erg happy. Naar eigen zeggen heeft ze 4 series gekeken dus van de twee boeken die ze meezeulde als handbagage heeft ze geen letter gelezen.

Eenmaal op Toronto airport aangekomen bleek dat we onze koffers eerst zelf van de band moesten halen en door de douane te moeten om vervolgens de bagage 3 meter verder weer te droppen en wederom door de douane konden met, natuurlijk, uitgebreide controle van de rugzakken. De vlucht van Toronto naar Vancouver was een 'bumpy ride'. Vanwege het turbulente weer vlogen we met een omweg over Amerika. Dit was nadat we vertraagd van start gingen door een defecte weerradar en ook nadat we ons lam schrokken omdat het hydraulisch systeem een oorverdovend lawaai produceerde. Maar goed, uiteindelijk waren we dan toch veilig in Vancouver beland. Overigens niet wetende dat we even later in de taxi zouden stappen van een man die eigenlijk liever coureur had willen worden...

Toen we het hotel in stapten waren we zowat het klokje rond op geweest dus het zal niemand verbazen dat we ons zonder te eten in bed hebben gestort.

Natuurlijk waren ook wij vanochtend al heel vroeg heel erg klaar wakker. Zo vroeg dat we door de camperverhuur (die we een dag van tevoren moesten bellen) vriendelijk werden verzocht het 3 kwartier later nog eens te proberen daar de vestiging nog niet open was.

Op ons gemakje zijn we downtown ingelopen en hebben we bij een gezellig tentje panini's, jus d'orange en dubbele espresso's naar binnen gewerkt. Toen konden we er weer eventjes tegen aan.

Bij Spokes op Denman Street hebben we toen 3 citybikes gehuurd en zijn we Stanley Park ingereden. Het lijkt wel of je direct een andere wereld betreedt, wat een prachtig park in een al even prachtige omgeving. We zijn inmiddels stiekem al een beetje verliefd geworden op Vancouver.

Ook het Sea Aquarium in Stanley Park is een aanrader. De 2 Beluga dolfijnen zijn heel bijzonder en je kunt zien dat iedereen zorg en aandacht heeft voor de dieren.

Daarna hebben we tocht per fiets langs de Seawall (10 km) gereden met de nodige (foto)stops. We hebben zelfs nog even aan het strand gezeten bij Third beach aangezien het ongelooflijk mooi weer is hier. Voor Vanvouver schijnt dat heel bijzonder te zien omdat het er heel erg vaak regent.

Zometeen nog even downtown in en een hapje eten, waarna we ook dit hoofdstuk weer afsluiten en ons mandje induiken.